8. 4.2019 – první zpravodajství

Zasíláme srdečné pozdravy z hotelu Stará pošta. Cestu děti zvládly bravurně. Nejprve jsme vyčerpaly repertoár všech písní, které jsme se v průběhu docházky do MŠ naučily. Ale cesta byla dlouhá, takže pan řidič při představě další hodiny zpěvu rezignoval a dovolil nám uspořádat piknik v autobuse.  Děti v momentě vybalily všechny zásoby z batohů a projevil se jejich přirozený obchodní talent, začaly vehementně vzájemně směňovat vše, co v batůžcích našly a následně samozřejmě vše ochutnaly. Přijely jsme ve velmi dobré náladě, která nás provázela celý den. Děti byly nadšeny jak hotelem, tak překrásným okolím.  Jen co jsme se s dětmi zabydlely, využily jsme objednaného slunečného počasí a vyrazily jsme za prvními turistickými zážitky. Zvládly jsme bez potíží vystoupat celou sjezdovku, hledaly jsme stopy zvířat, poznávaly různá zvířata, obdivovaly jsme lišejníky a jiné přírodní artefakty. Nejvíce děti zaujalo sjíždění sjezdovky, na které byly ještě poslední zbytky sněhu, a to na svých pláštěnkách.  Večer jsme si vyrobily nádherné trpasličí čepičky z pestrobarevných krepových papírů dle vlastního výběru a pošmákly jsme si na řízku s bramborem. Talířky byly krásně vymetené, a tak jsme se odebraly na pokoje, kde jsme si udělaly první zápisy do našich kronik. Děti ke všemu přistupovaly velmi zodpovědně a tak byly chváleny ze všech stran, což je doslova přemotivovalo. Byly nadšené z jakékoliv činnosti, dokonce i z úklidu. Dnešní usínání se obešlo úplně bez slziček a nyní již všichni spokojeně odfukují na svých polštářcích, jsou krásně osprchovaní, navonění, mají vodičku na nočních stolečcích a tisknou si pod peřinkou plyšáčky z domova. A protože i já již spím na jedno oko, tak se loučím a těším se, jak si užijeme zítřejší slunečný den. Dobrou noc.

9. 4.  2019 – již druhé zpravodajství

Opět zdravíme z kouzelné krajiny plné skřítků a víl. Počasí nám zatím přeje, takže se snažíme trávit, co nejvíce času na čerstvém vzduchu v přírodě. Dopoledne jsme strávily ve venkovním areálu hotelu na houpačkách a prolézačkách. Zahrada byla plná volně rostoucích petrklíčů, sasanek a jiných květin, které jsme využily k tvorbě a různým soutěžím. Nejvíce děti zaujalo lovení rybek a naprosto všem se podařilo ulovit si vlastního kapříka, s výstavními kusy máme fotografie. Po vydatném obědě jsme s dětmi vyrazily do lesa, kde vystavěly celou vesničku pro skřítky. Také objevily krásný krmelec, u kterého jsme mohly pozorovat stopy jelena i divokých prasat, nebojte, samotná zvířata jsme nezahlédly. Pozorovaly jsme zurčící potůčky a divokou přírodu, zkoušely jsme i frotáže kůry. Po návratu jsme vyráběly pytlíčky na poklady, které nám skřítci za plnění úkolů a přání přislíbili. Děti byly doslova nadšeny a opět se zapojovaly se zájmem do všech činností. Večer si samy domluvily party na pokoji u Nikolky, Adélky a Terezky, kde si s baterkami zatančily svou oblíbenou Makarenu. Celkově bych řekla, že jsou zde jako doma a ani komunikace s ostatními vyučujícími ze základní školy jim nečiní žádné potíže, reagují velmi bezprostředně a většinou k pobavení všech zejména sebe samých. Fantazie jim jede na plné obrátky a každou chvíli mi přijdou s naprosto vážnou tváří oznámit, že viděly za oknem skřítka se zelenou čepicí nebo s truhlou zlata, jeden byl dokonce v šatech a měl žluté vousy...Provází nás velmi dobrá nálada a také velmi dobrý apetit. Porce máme nadstandardní, ale nestačíme se divit, protože děti se neustále dožadují nějakých svačin, jablíček apod., v jídelně nám přezdívají „Otesánci“. Večer  po pohádce a pohlazení do 10-ti minut všechny děti spaly jako dudci, takže zatím užívejte klidu a ticha, protože za chvíli nás máte zpět v plné parádě.

Ozveme se zase zítra, dobrou noc.

11. 4. 2019 – krátké ranní zpravodajství

Včerejší den byl doslova nabitý zážitky. Po té co děti ráno vyplenily talíře i stoly a já jsem nabyla dojmu, že po této porci budou mít hlad nejdříve na večeři, jsme začaly velmi pozvolna. Vyslechly jsme přednášku odborníka z CHKO, která byla zacílena na zvířátka a jejich zvuky, známé květinky a ochranu přírody. Následně jsme se odebraly do bazénu v suterénu hotelu. Bylo zde příjemné přítmí, bazén byl osvětlen malými světélky a měly jsme jej s dětmi jen samy pro sebe, děti konstatovaly, že právě dnešní den je ten nejlepší. Sotva jsme vylezly a osušily se, domáhaly se oběda. Opět si pochutnaly na výborném kuřeti a odebraly se na své pokoje, aby si přečetly poštu. Bylo vidět, že po vás již touží a očička jim podivně zjihla, přesto statečně vydržely a nikdo slzičky neronil. Myslím, že příští týden to budou doma ty nejhodnější a nejvděčnější děti J. Odpoledne jsme s dětmi v lese zrealizovaly olympiádu, kde je nejvíce zaujalo stanoviště pavučina. Kubíček Melichárek, kdybychom ho neodvedli, tam prolézá ještě dodnes… Navečer si udělaly nový zápis do kroniky, nalepily diplomy a pohrály si na dekách se společenskými hrami. Nedokážu ani popsat, co se dělo u večeře, byly jahodové knedlíky a děti se proměnily v hejno sarančat, VŠICHNI si šly přidat minimálně jednou, jen ten nejmenší (Dominiček) čtyřikrát. Zvěstoval, že potřebuje, aby mu toto jídlo maminka připravovala každý den. Ani učitelé ze základní školy nevěřili vlastním očím. Večer po pohádce obloženi pohlednicemi z domova sladce usnuly.

Dnes nás čeká návštěva jeskyní, tak se běžíme připravit.  Hezký den.

11. 4. 2019 – 4. zpravodajství

Zasílám noční pozdrav z Bělé pod Pradědem, dnes děti celé dopoledne odpočívaly na chatě, jelikož jsem nechtěla, aby při návštěvě jeskyní byly přetažené a nedej bože nám tam v tom vlhku někde usnuly. Tedy celé dopoledne převážně stavěly famózní stavby a výtvory z hrášků a párátek. Vznikaly domy, hrady, vážky a jiná zvěř, ale také divukrásné rostliny (alespoň myslím) a dokonce diamanty a drahé kamení. Děti byly tak soustředěné a zabrané do činnosti, že to oproti předchozím dnům, které mi připomínaly jednu nekončící párty, vypadalo jako v klubu, promiňte mi ten výraz „Autistů“.  Konečně napíchly poslední hrášek a tím asi po dvou hodinách ukončily své konstruktivní činnosti s BIO stavebnicí a zjistily, že už mají vlastně hlad, takže jsme se odebraly k obědu. Hned po obědě si sbalily baterky do batůžků a vyrazily jsme autobusem do jeskyní. Musím říci, že jsem na VAŠE děti byla  v jeskyních pyšná, byly doslova vzorní, sledovaly výklad, který byl určen spíše dospělé veřejnosti s otevřenými pusami a skutečně projevovaly zájem úplně o vše. To, že se chovaly ke krápníkům a jiným přírodním krásám šetrně, pak již bylo samozřejmostí. U krápníků připomínajících domeček trpaslíků obdržely další část pokladu v podobě zlatých prutů, který jim skřítci v průběhu celého pobytu vydávají za plnění přání a ochranu přírody. Největší vyvrcholení nás však teprve čekalo, naše bystroočka Terezka R. objevila na stěnách jeskyně zavěšené netopýry. No, pokud jsem psala, že včerejší den byl tím nejlepším, tak to po tomto zážitku bylo minulostí. Ještě zmíním jednu vtipnou příhodu, kdy Nelinka D. v krámku se suvenýry objevila nádherné pestrobarevné přívěsky a oslovila paní recepční, cituji“ Dobrý den, mně se velmi líbí ten fialový kamínek, ale já ho nechci, já mám totiž pravé zlato“. Po návratu jsme se stihly už jen umýt a sotva přečíst pohádku a děti tak tak došly do postýlek, nyní už spokojeně odfukují na svých polštářcích.

Tím se pro dnešek loučím, beru Neurol a odebírám se na kutě, hezké sny všem.

Hezký den přeji, plánovaný odjezd od hotelu je stanoven na 9.30 h, předpokládaný příjezd k MŠ mezi 12.00 h - 12.30 h. Těšíme se na Vás.